2 oktober 2010

Skärpning!

Nu har jag slarvat med bloggandet igen, precis sådär som jag sa att jag inte skulle göra med den nya bloggen... Ska verkligen göra en kraftansträngning nu och blogga ordentligt!

Det har ju hänt lite sen sist, Edwin har hunnit börja på dagis och jag och maken jobbar igen. Inskolningen gick väldigt bra, enligt fröknarna så var det som om han alltid gått på dagis vilket jag tar som ett positivt tecken. Det kan bli lite gnäll på morgonen när jag ska lämna, tror det har gått upp för honom att när vi kommer till dagis så tänker mamma gå och det är ju aldrig bra...
Tog även bara några dagar innan lilleman blev förkyld, och det har hållt i sig i drygt 3 veckor nu. Även jag och Crippe är förkylda, dock lite lindrigare än Edwin som både snorar och hostar konstant.
Läste nånstans på nätet att barn mellan 1-4 år har i genomsnitt 6-8 infektioner om året varav de flesta vara i genomsnitt en vecka. Det ger en total tid på ca 2 månader om året då barnet alltså är sjukt, vilket låter mycket lindrigare än att "dagisbarn är sjuka heeeela tiden, det är bara att räkna med". Är många i omgivningen som påstår detta och jag hoppas verkligen att det inte är sant för det är inge skoj för lilleman att vara sjuk, han sover sämre och är allmänt gnälligare.

Annars händer det inte mycket, vardagen har sin gilla gång och allt rullar på. Börjar tänka så smått på att det inte är så långt kvar till jul heller, är ju bara 3 månader ungefär. Börjar nog bli dags att planera lite kanske? Eller så tar vi det lite längre fram helt enkelt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar