17 augusti 2010

Kräftor, regn och vinterstövlar

I lördags var det, som jag skrev tidigare, dags för kräftskiva. Blev en trevlig tillställning med god mat och gott sällskap, fast det gick nog åt mer flytande än fast föda tror jag... Jag skulle mer än gärna käka kräftor en gång i månaden istället för en gång om året, men det kanske är just för att man äter det så sällan som det är så gott?

Efter middagen idag så var vi iväg till Gränby en sväng, skulle köpa ett par nya pekböcker till Edwin, han plöjer böcker som bara den just nu. Råkade slinka in på SkoAugust också där jag lyckades hitta ett par vinterfodrade stövlar till lilleman, halva priset var det också så det kunde ju inte bli bättre. Han är nog ganska väl utrustad inför kommande höst/vinter, är nog egentligen bara dom "riktiga" vinterkläderna som saknas, typ overall och mössa och sånt.
Är ju inte så långt kvar tills han börjar dagis nu, bara ett par veckor. Kommer nog kännas underligt att lämna bort ett barn som man varit hemma med så pass länge, men jag tror att han behöver träffa lite andra barn och få lite mer stimulans än vi kan erbjuda här hemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar