3 augusti 2010

Surdeg


Jaha, och vad är nu det där, gammal havregrynsgröt som blivit glömd i en skål?
Men se där har ni fel, det är faktiskt grunden till min allra första surdeg! Igår kväll vid tio-snåret fick jag helt plötsligt ett infall och svängde ihop den. Ser ju inte mycket ut för världen må jag säga men jag ska mata den några gånger under dom närmsta dagarna så får vi hoppas att det blir en duglig surdeg av den när det är klart!
Ibland får jag såna här husliga infall, det kan röra sig om brödbak, nån riktigt huslig middag (typ kalops) eller hemmagjorda ting av olika kvalitet och slag. Som tur är så brukar infallen inte vara så länge, annars skulle vi nog drunkna i diverse recept och projektplaner här hemma...

Just nu har jag by the way ett enormt godissug, blir alltid extremt sugen på sötsaker när det inte finns nåt hemma. Om det däremot ligger godis kvar sedan helgen eller nåt så är jag oftast inte alls lika sugen, det är vanligare att maken käkar upp det. Men nu har jag i alla fall tvingat karln att stanna och köpa choklad på väg hem från flygfältet, hoppas han inte blir alltför sen bara...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar