1 augusti 2010

Sista dagen i frihet

Japp, idag är den sista dagen på min 15 månader långa mammaledighet. Känns fortfarande högst overkligt men jag antar att jag snabbt kommer kastas in i verkligheten när jag kommer till jobbet, jag ska ju till och med börja arbetandet med att öppna. Får se om jag överhuvudtaget kommer in i kassaskåpet, det blir dagens första utmaning...

Nä, skämt åsido så ska det bli skönt att få komma tillbaka till jobbet, få träffa lite vuxna människor och prata annat än bäbisar hela dagarna. Man lever lite som i en bubbla under föräldraledigheten, har egentligen inte behövt tänka på något annat än mig själv och lilleman under dagarna, vilket i och för sig har varit skönt på ett sätt. Men dagarna har även styrts mycket av Edwins behov och man själv får stå tillbaka gällande en del saker, därför ska det bli skönt att komma till jobbet och få tillbaka lite struktur igen.

Edwin ska ju nu vara hemma med pappa i augusti för att sedan börja på dagis den första september. Jag som är ett kontrollfreak tycker det är lite jobbigt att pappan kommer sköta inskolningen men det kommer säkert gå bra, Edwin är så social att han säkert kommer stormtrivas på dagis. Dessutom så blir det ju jag som kommer både lämna och hämta de flesta dagarna i veckan så jag kommer ju få min beskärda del av dagisrelaterade saker jag med...



Edwin provar regnkläderna som han sen ska ha på dagis




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar