8 augusti 2010

Shopping

Igår var jag iväg till Gränby centrum med Jenny och shoppade och käkade lunch. Handlade lite kläder till Edwin, bl.a ett par camo-färgade byxor som var jättesöta. Sen blev det även en klänning till mig (hör och häpna!), en stickad sak som var randig i olika färger. Inte riktigt min grej med klänning, särskilt inte en stickad, men den var snygg och satt bra så det fick bli en i alla fall. Sen åkte vi hem till Jenny och Mackan i Bälinge och fikade lite, Crippe och Edwin mötte upp oss där så att han och Ellen kunde leka lite.

När vi kom hem på kvällen försökte jag mig på att baka mitt första surdegsbröd, det gick väl sådär... Blev nog lite för lite mjöl så det gick liksom inte riktigt att forma någon limpa av degen när det hade jäst. Blev mer som något slags långpannebröd men smakade ganska gott ändå som tur var. Ska nog testa nåt annat recept med den surdeg som jag har kvar, ska nog välja ett som inte tar typ 5 timmar att baka...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar