13 augusti 2010

Brödbak

Nu är jag igång och bakar bröd igen, ett timjanskryddat brytbröd är klart och ett brytbröd med parmesanost står på jäsning. Anledningen till dagens bak är att kräftskiva står på agendan för morgondagen, Crippes och mina föräldrar kommer över för att käka kräftor och dricka lite.
Ska få till en paj också men det får bli imorron, nu har jag stått tillräckligt i köket för idag.

Har för övrigt börjat läsa en ny serie böcker, har fastnat för True Blood. Första boken var så fruktansvärt dåligt översatt att jag bara blev arg när jag läste den, stavfel och konstiga översättningar stup i kvarten. Men nu har jag snart läst ut andra boken och den översättaren var mycket bättre på sitt jobb. Sen tror jag bara att det finns tre böcker som är översatta än så länge, får se om jag orkar läsa på engelska elller om jag tar upp nån annan serie i väntan på nästa bok. Är lite sugen på att börja läsa serien om Isfolket, den består av 47st böcker, då har man ju att göra ett tag liksom...


Brytbröd med timjan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar