2 augusti 2010

Back in business

Då var första arbetsdagen avklarad och jag lever fortfarande, mer eller mindre... :)
Det var väldigt mycket på jobbet, många akutfall även om det lugnade sig lite fram emot eftermiddan. Jag känner tydligt att min stresströskel inte är så hög som den var innan föräldraledigheten, får nog ta och jobba på det tror jag så jag orkar med dagarna framöver.
Sen gör det ju inte saken lättare att folk lovar att göra saker och sedan inte håller det, sånt gör mig riktigt ilsken...!

Nu sover lilleman i all fall, Crippe la honom och drog sen iväg för att provflyga sin radiostyrda helikopter. Han har väl lite abstinens stackarn, tror inte han har flugit med den på typ ett år nu. Men å andra sidan så har han ju en radiostyrd bil att pyssla med också, den kommer ut på banan lite oftare även om det inte är i närheten av lika mycket som det var innan Edwin kom till världen.
Så ikväll blir det lugna gatan, ska sätta mig i soffan och ta mig en bit av den godaste chokladkakan jag ätit på länge, så smaskig! Kan ju faktiskt lägga upp receptet här kom jag på, här är det:

150gr smör
4 msk ljus sirap
3 dl socker
1 dl kakao
3 dl vetemjöl
1½ dl grädde eller mjölk
1 krm bakpulver

Smält smöret och blanda i sirapen. Tillsätt socker och blanda ihop. Rör sedan i de torra ingredienserna, avsluta med att blanda i grädden/mjölken.
Grädda i 180 grader i ca 20 min, kakan ska vara rätt kladdig i mitten.

Kakan ska helst stå i kylen över natten så att den blir riktigt kompakt, serveras med grädde smaksatt med lite vaniljsocker eller precis som den är.

Enjoy!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar